למידע והרשמה מלאי את הטופס ואנו נחזור אלייך בהקדם

החוג לגיל הרך

מטרות ויעדי התכנית

Post-Madaim3החינוך בגיל הרך מאופיין בראיה התפתחותית והתחשבות בכוליות הילד, עם זאת ברור כי ילדים שונים הם זה מזה ולכל ילד קצב התפתחות שונה. למידתם של הילדים מאופיינת בכך שהם לומדים בכל מקום ובכל זמן, הם לומדים תוך התנסות מזדמנת או מכוונת ומתווכת. תקופת זו מכרעת בחיי הילד ומהווה בסיס וקרש קפיצה לפיתוחו הכל צדדי של הילד.

לכן בלימודי החוג לגיל הרך נקנה ללומדים הבנה בסיסית בהתפתחות הילד וצרכיו ויושקעו מאמצים ביצירת השקפת עולם ותפיסה ערכית המעמידה את הילד וצרכיו במרכז Post-Madaim4ההויה והחוויה החינוכית. מטרתנו בחוג היא יצירת מחנכת בעלת כישורים פרופסיונליים לעבודה עם ילדים בעלת מיומנויות וכישורים להוראה בגיל הרך. מחנכת אשר מכירה מגוון דרכי הוראה/למידה בגיל הרך ומפעילה שיקולי דעת באופן מקצועי, בעלת ידע והבנה בהתפתחות הילד על כל צדדיו, פתוחה וגמישה לשינויים ובעלת יכולת לזהות את צרכיו של היחיד ולתת מענה מושכל לקשייו של הילד המתקשה. הכל תוך רגישות לקהילה ולהורים עמם היא עובדת תוך כבוד והערכה ל”אחר”, ומסוגלת לפעול בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי וההורים.

“גן הילדים הוא בסיס ויסוד לצמיחה, לכן עלינו לספק לכל ילד את כל התנאים למיצוי הפוטנציאל הגלום בו. צריך רק לגלות אותו…”

תכנית ההכשרה במסלול הגן מעוגנת בתפיסה שלדמות החינוכית בגיל הרך השפעה משמעותית על עולמו של הילד ועל פיתוח החשיבה שלו. הגננת, כמנהיגה חינוכית, אחראית על טיפוח סביבה לימודית חווייתית ומאתגרת, זאת באמצעות היכרות מעמיקה עם ילדים ועם עולמם. מעבר לכך, על הגננת להיות מנהלת ארגונית יצירתית ופתוחה לשינויים. בתוכנית ניתן דגש מיוחד לטיפוח החשיבה והאוריינטציה המדעית בגיל הרך על-פי גישת “הפרמידה ההפוכה”, לפיה לטיפוח החשיבה המדעית בגיל הרך השפעה מכריעה על העצמת יכולות החשיבה והסינתזה בגיל הבוגר.

החוג לגיל הרך – תכנית הלימודים

מבנה תכנית הלימודים

שני דגמי ההכשרה המוצעים במסלול מכוונים למטרה זאת: דגם דו-חוגי המציע התמחות במדעים או במקרא בנוסף להתמחות בגיל הרך ודגם נוסף הנקרא דו חוגי כולל המציע שתי דיסציפלינות של 15 ש”ש כל אחת, במדעים או מתמטיקה והשנייה ביהדות בנוסף להתמחות בגיל הרך. מכאן, שרוב המתכשרים במסלול הגן רוכשים ידע מדעי דיסיפלינארי ופדגוגי לא מבוטל, וביחד עם התנסותם הפעילה בהוראה בגן המדעי מתפתחת גישה חינוכית המעודדת חשיבה מדעית בקרב ילדים צעירים.
הלימודים בגיל הרך הם לגילאי 0-6, כאשר ישנה אופציה להרחיב את הלימודים לסמסטר נוסף ולקבל תעודת הוראה בכיתות א’-ב‘.

ההתמחות בגיל הרך אפשרית במסלולים הבאים:

משך הלימודים, היקפם ומועדם

הלימודים מתקיימים שלש שנים ובשנה הרביעית יום בשבוע (שנת התמחות).
שלושה ימים בשבוע (א’-ג’) בין השעות 8:30-19:00 מתוכם בוקר יום ג’ יהיה יום עבודה מעשית. יום נוסף במתכונת לימודים מקוונים (ע”פ מערכת אישית).

הסגל האקדמי

ראש החוג

ד”ר דינה פרג’ון קדוש, dinak@hemdat.ac.il

מרצי החוג

גב’ רות אזרד, ד”ר יוכי אילן, ד”ר רחלי ברגר, גב’ רחל גינסבורג, ד”ר איתמר דרורי, פרופ’ אבי לוי, גב’ חדווה נבט, ד”ר נעמה צורן, ד”ר אורלי קולודני, ד”ר שרה קליין, ד”ר עירית רויטמן.
ד”ר אסתר אורליאן, ד”ר הופמן הודיה, פרופ’ ראובן יגיל.