למידע והרשמה מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם

מסלול הגיל הרך התמחות במקרא לתואר ראשון במכללת חמדת הדרום

דו חוגי: התמחות בגיל הרך והתמחות במקרא

הלימודים במסלול זה מעניקים:

תואר: תואר ראשון B.Ed “בוגר בהוראה” במסלול גננות, התמחויות בגיל הרך ובמקרא
תעודה: תעודת הוראה במסלול גננות (גילאי 0-6) והתמחות במקרא

תנאי הקבלה:

  • קבלה על סמך ציון משולב: ציון 525 ומעלה בשכלול של תעודת הבגרות והפסיכומטרי
  • קבלה על סמך בגרות איכותית: בגרות 90 ומעלה, 4 יח”ל אנגלית, 5 יח”ל במקצוע מוגבר
    בנות מתאימות עם 3 יח’ אנגלית או בגרות 85-90 יוכלו לעבור קורס הכנה ולהתקבל בתנאי לסיומו בהצלחה
    (מס’ הבנות שיתקבלו ע”פ קורס ההכנה- מוגבל)

ובנוסף ראיון אישי.

מבנה תכנית הלימודים:

תכנית הלימודים במסלול זה כוללת 90 ש”ש. התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

א. מתווה הבסיס: לימודי החינוך והעבודה מעשית (30 ש”ש): תורת החינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, דידקטיקה, התנסות מעשית בהוראה, דרכי הוראה, סמינריון בחינוך ועוד.
ב. לימודי התמחות בגיל הרך (26 ש”ש): התפתחות השפה, פסיכולוגיה של גיל הילדות, ריתמוסיקה, תורת הגן, שימוש יוצר בחומרים, דרמה ותיאטרון בובו, ז’אנרים בספרות ילדים, מושגי חשבון לגן הילדים ועוד.
לימודי התמחות במקרא (26 ש”ש): טעמי המקרא, פרשנות יהודית, ספרי מקרא- תורה, נביאים ראשונים, נביאים אחרונים, כתובים, תולדות ישראל בתקופת המקרא, מונוגרפיות חוק מקראי ועוד.
ג. לימודי יסוד (8 ש”ש): לשון עברית, אנגלית, אוריינות מתוקשבת, לימודי תרבות ומורשת עם, עזרה ראשונה ועוד.

לצפייה במבנה תכנית הלימודים המפורטת לחצו כאן.

פירוט קורסים לדוגמא במסלול זה:

הקורס “המשחק בגיל הרך”

מטרות הקורס הן להקנות את מהות המשחק כדרך המייחדת את פעילות הילד והלמידה בגיל הרך, להכיר בחשיבות המשחק ככלי ביטוי עיקרי בגיל הרך ואת התיאוריות השונות של המשחק בהתנסויות בהוראה. הקורס עוסק בהגדרת המשחק, בתיאוריות על המשחק בעבר ובהווה, סוגי משחקים, שלבים בהתפתחות המשחק אצל הילד בגיל הרך, תהליך החברות והשפעתו על משחק הילד, משחק ולמידה על-פי ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז’ה, תרומת המשחק הדרמטי להתפתחות אישיות של הילד, התערבות מול מעורבות במשחק והשפעת השינויים בחברה המודרנית, טכנולוגית, על-פי אופי המשחק.

הקורס “חינוך בחברה רב תרבותית”

מטרת הקורס להעלות מבחר סוגיות תרבותיות מקרב עדות ישראל להבנת המרקם החברתי המורכב המשפיע באופן ישיר על המערכת החינוכית. הקורס עוסק בחברה הישראלית כחברה רב תרבותית: ריבוי תרבויות, כור היתוך, רב תרבותיות ופלורליזם, סוגיות הקשורות למשפחה בחברה, מעמד האישה, מוסדות הקהילה, חינוך רשמי ולא רשמי ועוד. תהליכי שינוי חברתי-תרבותי: מאפיינים של תהליכי שינוי בקבוצות התרבותיות השונות (עדות, דתות, מגזרים), מאפיינים תרבותיים בתהליכי ההגירה לארץ, שינויים במבנה המשפחה, גיבורי תרבות ומודלים לחיקוי.