למידע והרשמה מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם

Hagil-Harach-Header

דו חוגי כולל: התמחות בגיל הרך

הלימודים במסלול זה מעניקים:

תואר: תואר ראשון B.Ed “בוגר בהוראה” במסלול גננות, התמחויות בגיל הרך והוראה כוללת
תעודה: תעודת הוראה במסלול גננות (גילאי 0-6)

תנאי הקבלה:

  • קבלה על סמך ציון משולב: ציון 525 ומעלה בשקלול של תעודת הבגרות והפסיכומטרי
  • קבלה על סמך בגרות איכותית: בגרות 92 ומעלה, 3 יח”ל אנגלית, 5 יח”ל במקצוע מוגבר
    בנות מתאימות עם בגרות 85-90 יוכלו לעבור קורס הכנה ולהתקבל בתנאי לסיומו בהצלחה
    (מס’ הבנות שיתקבלו ע”פ קורס ההכנה- מוגבל)

ובנוסף ראיון אישי.

מבנה תכנית הלימודים:

תכנית הלימודים במסלול זה כוללת 93 ש”ש. התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

א. מתווה הבסיס: לימודי החינוך והעבודה מעשית (30 ש”ש): תורת החינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, דידקטיקה, התנסות מעשית בהוראה, דרכי הוראה, סמינריון בחינוך ועוד.
ב. לימודי התמחות בגיל הרך (26 ש”ש): התפתחות השפה, פסיכולוגיה של גיל הילדות, ריתמוסיקה, תורת הגן, שימוש יוצר בחומרים, דרמה ותיאטרון בובו, ז’אנרים בספרות ילדים, מושגי חשבון לגן הילדים ועוד.
לימודי חטיבות: יהדות (15 ש”ש) ומדעים (15 ש”ש)
ג. לימודי יסוד (7 ש”ש): לשון עברית, אנגלית, אוריינות מתוקשבת, לימודי תרבות ומורשת עם, עזרה ראשונה ועוד.

לצפייה במבנה תכנית הלימודים המפורטת לחצו כאן.

פירוט קורסים לדוגמא במסלול זה:

הקורס “התפתחות השפה”

מטרת הקורס להכיר את השלבים הבסיסיים בהתפתחות השפה בגיל הרך, לרכוש כלים להערכה שפתית בגיל הרך וללמוד על קשרי הגומלין בין התפתחות שפה ורכישת קריאה וכתיבה. הקורס עוסק במושגי יסוד בפסיכולינגוויסטיקה, במבנה האוניברסאלי של לשון: פונולוגיה, מורפולוגיה, סינטקס ופרמטיקה, בהגדרת השפה על פי מימדי תוכן, צורה ושימוש, בתיאוריות על התפתחות השפה, הגישה הנטיביסטית, הגישה הקוגניטיבית וגישת האטרקציה החברתית, שלבים בהתפתחות השפה אצל ילדים, התפתחות המודעות הפונולוגית כבסיס לפענוח קריאה, הערכת שפה בגיל הרך ועקרונות בטיפוח שפה מדוברת.

הקורס “ז’אנרים בספרות ילדים”

מטרת הקורס לקנות את עקרונות הז’אנר ותפקידו בעיצוב נושא. הקורס עוסק בהגדרת הז’אנר “ספרות ילדים”, מהות הז’אנרים השונים של ספרות ילדים: שיר, סיפור, סיפור עממי, אגדה, דרמה, הבנת המאפיין והמיוחד בכל ז’אנר, כוחו של הז’אנר והפוטנציאל הטמון בו, עיצוב נושא בשיר, בסיפור ובדרמה – ניואנסים שונים בעקבות הז’אנר הדגמות משירי ילדים, מסיפורי ילדים, יסודות הנובלה והדגמה ויסודות הדרמה.

הקורס “דרמה ותיאטרון בובות”

מטרת הקורס להכיר את הקשר בין יצירתיות ובובטרון והבנת מקומו של הבובטרון בחינוך. הקורס עוסק בהבנת הקשר המשולש: חינוך, יצירה ובובטרון, בריכוז והגשת אמצעים טכניים להקמת בובטרון: בובות, תפאורה, אביזרים ועוד. בקורס הדרכה ביצירת סוגי דמויות לשימוש בבובטרון והדרכה בגישה למקורות ותכנים המתאימים לבובטרון במגזרי הספרות, שירה, אגדות, משלים, מוסיקה ותנועה מתרבות העולם וממקורות ישראל. הקורס כולל יצירת בובות והפעלתן בפני משתתפי הקורס.