למידע והרשמה מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם

התמחות במדעים

דו חוגי: התמחות בגיל הרך והתמחות במדעים

הלימודים במסלול זה מעניקים

תואר: תואר ראשון B.Ed “בוגר בהוראה” במסלול גננות, התמחויות בגיל הרך ובמדעים
תעודה: תעודת הוראה במסלול גננות (גילאי 0-6) והתמחות במדעים

תנאי הקבלה

  • קבלה על סמך ציון משולב: ציון 525 ומעלה בשקלול של תעודת הבגרות והפסיכומטרי
  • קבלה על סמך בגרות איכותית: בגרות 92 ומעלה, 3 יח”ל אנגלית, 5 יח”ל במקצוע מוגבר
    בנות מתאימות עם בגרות 85-90 תוכלנה לעבור קורס הכנה ולהתקבל בתנאי לסיומו בהצלחה
    (מס’ הבנות שיתקבלו ע”פ קורס ההכנה- מוגבל)

ובנוסף ראיון אישי.

מבנה תכנית הלימודים

תכנית הלימודים במסלול זה כוללת 93 ש”ש. התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

א. מתווה הבסיס: לימודי החינוך והעבודה מעשית (30 ש”ש): תורת החינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, דידקטיקה, התנסות מעשית בהוראה, דרכי הוראה, סמינריון בחינוך ועוד.
ב. לימודי התמחות בגיל הרך (26 ש”ש): התפתחות השפה, פסיכולוגיה של גיל הילדות, ריתמוסיקה, תורת הגן, שימוש יוצר בחומרים, דרמה ותיאטרון בובות, ז’אנרים בספרות ילדים, מושגי חשבון לגן הילדים ועוד.
לימודי התמחות במדעים (26 ש”ש): אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם, אקולוגיה, בוטניקה כללית, גנטיקה, היגיינה ובריאות, זואולוגיה, יהדות ומדע, מדעי כדור הארץ, כימיה כללית ועוד.
ג. לימודי יסוד (11 ש”ש): לשון עברית, אנגלית, אוריינות מתוקשבת, לימודי תרבות ומורשת עם, עזרה ראשונה ועוד.

לצפייה במבנה תכנית הלימודים המפורטת לחצו כאן.

פירוט קורסים לדוגמא במסלול זה

הקורס “פסיכולוגיה של גיל הילדות”

מטרת הקורס להקנות ידע על תהליכים התפתחותיים של ילדים והבנת הקשר בין תיאוריות התפתחות לבין העבודה החינוכית. הקורס עוסק בהתפתחות הילד בגיל הילדות: מושגי יסוד, תורשה, סביבה, בשלות, תחומי התפתחות: גופנית, קוגניטיבית, רגשית-חברתית, התפתחות האשיות בילדות על-פי אריקסון ופרויד, משימות התפתחותיות, שלבים בהתפתחות, התפתחות קוגניטיבית בגיל הילדות עפ”י פיאז’ה: מאפייני חשיבה, ריכוזיות, אגוצנטריות, אנימיזם, מושג הזמן. התפתחות מושג העצמי, הזהות המינית ותפקידי המין, חברות: שכר ועונש – הגישה ההתנהגותית, צפייה וחיקוי – הגישה החברתית, הזדהות – הגישה הפרוידיאנית וקשיים בילדות המוקדמת, פחדים, חרדה, הרטבה וגמגום.

הקורס “חשיבה מדעית בגיל הרך”

מטרות הקורס להכיר תהליכים הכרתיים של למידה וחשיבה של ילדים בגיל זה בכלל ולהקנות ידע על תהליכי חשיבה מדעית בגיל הגן בפרט וכן להכיר את הדרכים בהם ילדים מפרשים את עצמם והסובב אותם. הקורס עוסק בשלבים בחשיבה הילדית על פי פיאז’ה, מגבלות החשיבה של הילד בגיל הגן, דרכים בה חושבים ילדים, חקר וגילוי בגיל הגן, פעולות חשיבה: השוואה ואבחנה, מיון והכללה, ארגון וסדירה, קישור סיבתי, היסק וחיזוי, המשגה, פתרון בעיה, בקרה. נושאים והזדמנויות לפיתוח וטיפוח חשיבה מדעית בגן הילדים ושאלת שאלות ברמות חשיבה שונות.