למידע והרשמה מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם

מסלול על יסודי התמחות במדעי החיים

חד חוגי: התמחות במדעי החיים

הלימודים במסלול זה מעניקים:

תואר: תואר ראשון B.Ed “בוגר בהוראה” במסלול על יסודי, התמחות במדעי החיים
תעודה: תעודת הוראה במסלול על יסודי (ז-י) בהתמחות מדעי החיים

תנאי הקבלה:

  • קבלה על סמך ציון משולב: ציון 525 ומעלה בשקלול של תעודת הבגרות והפסיכומטרי
  • קבלה על סמך בגרות איכותית: בגרות 92 ומעלה, 4 יח”ל אנגלית, 5 יח”ל במקצוע מדעי מוגבר (מועמדת עם 3-4 יח”ל תתקבל בתנאי להשתתפות בקורס הכנה במדעים)
    בנות עם בגרות 85-90 תוכלנה לעבור קורס הכנה ולהתקבל בתנאי לסיומו בהצלחה
    (מס’ הבנות שיתקבלו ע”פ קורס ההכנה- מוגבל)

ובנוסף ראיון אישי.

מבנה תכנית הלימודים:

תכנית הלימודים במסלול זה כוללת 94 ש”ש. התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

א. מתווה הבסיס: לימודי החינוך והעבודה מעשית (31 ש”ש): תורת החינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, דידקטיקה, התנסות מעשית בהוראה, דרכי הוראה, סמינריון בחינוך ועוד.
ב. לימודי התמחות במדעי החיים (52 ש”ש): אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם, אקולוגיה, ביולוגיה, בוטניקה כללית, גנטיקה, זואולוגיה, מדעי כדור הארץ, ביוכימיה ועוד.
ג. לימודי יסוד (11 ש”ש): לשון עברית, אנגלית, אוריינות מתוקשבת, לימודי תרבות ומורשת עם, עזרה ראשונה ועוד.

לצפייה במבנה תכנית הלימודים המפורטת לחצו כאן.

פירוט קורסים לדוגמא במסלול זה:

הקורס “אימונולוגיה”

מטרת הקורס להביא בפני הסטודנטים את הנושאים העיקריים בתחום האימונולוגיה. המערכת החיסונית היא מערכת ההגנה של גופינו מפני מזיקים ופתוגנים הקיימים בעולם הסובב אותנו. מערכת זו היא אחת המערכות המרכזיות והמרתקות ביותר בגופינו. היא אחראית על “קו ההגנה” לטווח הקצר והארוך. במהלך הקורס נכיר את מרכיבי המערכת ואת אופן פעולתם ונדגיש את חשיבות התפתחות המערכת בגופנו.
מטרות הקורס הן: העמקה בנפלאות מערכת החיסון, חיבור בין נושאים מהותיים באימונולוגיה לתחומי ידע נוספים בחיינו וחשיפה למחקרים עדכניים בתחום האימונולוגיה.

הקורס “אנטומיה ופיסיולוגיה של גוף האדם”

בקורס זה נסקרות המערכות הפיזיולוגיות בגוף האדם. המערכות השונות נלמדות מבחינת המבנה והתהליכים המתבצעים בהן, הקשר והתיאום עם מערכות אחרות בגוף וכן תפקוד המערכות במחלות ובתנאי סביבה חריגים. לימוד המערכות הוא לימוד השוואתי, מערכתי ובין-תחומי, תוך שילוב חוקים בסיסיים בפיסיקה כימיה וטכנולוגיה, הבנת דרכי מחקר, עיבוד נתוני מחקר, תכנון וביצוע ניסויים. דרכי ההוראה בקורס יכללו: הרצאות, מעבדות, סימולציות מחשב וקריאת ספרות.
מטרות הקורס הן: לימוד המבנה והתפקוד של מערכות הגוף השונות, תוך הדגשת ההתאמה בין מבנה לתפקוד בכל מערכת, פיתוח תפיסה מערכתית על ידי לימוד הקשרים שבין המערכות השונות בגוף והאינטגרציה של פעולותיהן בגוף, לימוד השלכות לתחום הרפואה והבריאות, הנובעות מידע המבנה והתפקוד של מערכות הגוף, הבנת מחקרים שבוצעו במטרה ללמוד על תפקוד המערכות ולהבין מחלות הקשורות במערכות פיזיולוגיות שונות (למשל: סכרת), ולימוד על יישומים טכנולוגיים הנובעים מהידע הרב אודות מערכות הגוף השונות.

הקורס “מערכות טכנולוגיות בחברה תעשייתית”

הקשר בין מדע, טכנולוגיה וחברה הוא המוטיב המרכזי המנחה את תוכניות הלימודים במדע וטכנולוגיה, החל מגן הילדים. החברה כיום היא מתועשת ברובה והטכנולוגיה היא חלק מרכזי בה. בקורס זה ילמדו הסטודנטים אודות הפעולה של מערכות טכנולוגיות בתעשיה ועל השפעתן על עיצוב אורח החיים של החברה כיום. הקורס יושתת על הדגמות והמחשות של מכשירים מורכבים, שכל אחד מהם מהווה מערכת טכנולוגית. במהלך הקורס הסטודנטים ישתמשו בחומרי למידה של SES (Scientific Educational Systems) ויתרגלו בעזרת מחשב.
מטרות הקורס הן: הכרת הקשר: מדע – טכנולוגיה – חברה – תעשיה, הכרת פתרונות יישומיים למושגים, תהליכים וחוקים פיסיקליים, התנסות במדידות ובהפעלת ערכות למידה טכנולוגיות, הבנת המגבלות של מכשיר וטווח המדידה שלו, והכרת מערכות טכנולוגיות.

“סמינריון מחקרי”

בקורס זה תודגם העבודה האקדמית המחקרית. בקורס יכירו הסטודנטים את עקרונות העבודה המחקרית ויתנסו בכל שלביה, כולל כתיבת העבודה והצגתה בפני עמיתים. במהלך הקורס יינתנו במסגרת המליאה מספר הרצאות מבוא העוסקות בהבהרת המושג שאלה מחקרית, בעקרונות המחקר ובמבנה העבודה וכן רקע על נושא העל של העבודה המחקרית, ממנו ייגזרו נושאים ספציפיים שיבחרו על ידי הסטודנטים. העבודה האישית של הסטודנטים תלווה בהנחיה של המרצה.
מטרות הקורס הן: לימוד והתנסות במיומנויות החקר ויישומן בעבודת מחקר אקדמית, התנסות בכתיבת עבודה אקדמית לפי כללי הכתיבה המדעית והתנסות בהצגת העבודה במסגרת זמן ומקום ובפני עמיתים.